İçeriğe geç

Halının Garantisi Var Mı

Garanti kapsamına ne girer?

GARANTİ KAPSAMI: Yetkili FIAT servisinde yapılan kontroller sonrasında üretim hatasından dolayı arızalı olduğu tespit edilen parçalar; onarım veya değişim. Değişim veya onarım için gereken işçilik. Garanti kapsamında onarımı gerçekleştirmek için gerekli sarf malzemelerinin teminini kapsar.

1 yıl garanti olur mu?

Bu süre ne zaman başlar? Garanti Belgesi Yönetmeliği’nin “Garanti süresi” başlıklı 6. maddesinin birinci fıkrasında belirtildiği üzere; “Garanti süresi; “malın tüketiciye teslim edildiği tarihte başlar ve en az iki yıl veya bu Yönetmeliğe ekli listede yer alan ölçü birimi ile belirlenen değerdir.”

Garantisi olan üründen servis ücreti alınır mı?

(2) (Değişik: RG-31037)(1) Yetkili servis istasyonları, Giriş ve Kullanım Kılavuzunda yer alan hükümlere aykırı kullanımlar hariç olmak üzere, garanti süresi boyunca tüketicilerden kargo, posta ücreti, nakliye veya servis personelinin ulaşım giderleri gibi herhangi bir ücret talep edemez.

Garanti belgesi olmayan ürün garantiye girer mi?

Garanti süresi içerisinde garantiden yararlanabilmeniz için onaylı satış tarihi ve bayi kaşesi bulunan garanti belgesi veya faturanın ibraz edilmesi gerekmektedir.

Garanti belgesi hangi durumlarda kullanılır?

Garanti belgesi, üretici veya ithalatçıların, sattıkları ürünleri ücretsiz olarak değiştirmeyi, onarmayı, iade etmeyi veya indirim yapmayı taahhüt ettiklerini, satıcının ve tüketicinin yükümlülüklerini yerine getirdiğini tasdik eden bir belgedir. Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve en az 2 yıldır.

Mobilyada garanti süresi kaç yıldır?

Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıldır.

Garanti belgesinin olması zorunlu olan ürünler nelerdir?

Garanti belgesi gerektiren ürünler: Sağlık ürünleri, gözlükler, ısıtma ve havalandırma ekipmanları, hijyenik ürünler, taşınabilir el aletleri, motorlar, özel haneler için alternatif enerji sistemleri, elektronik ve telekomünikasyon ekipman ve cihazları.

Her ürünün garanti belgesi var mıdır?

Üretici ve ithalatçılar, Yönetmelik ekinde yer alan listede yer alan, ürettikleri veya ithal ettikleri kullanılmamış mallar için, Yönetmelik hükümlerine uygun olarak, tüketicilerin anlayabileceği bir dilde, açık, sade ve okunaklı bir şekilde garanti belgesi düzenlemekle yükümlüdür.

Beyaz eşyalarda garanti ne zaman başlar?

Beyaz eşya ürün grubunda ürün garantisi fatura tarihinden itibaren 3 yıl içinde başlamalıdır. Montaj hizmeti olan ürünlerde çeyiz bekleme süresi içerisinde montaj hizmeti alınmışsa ürün garantisi montaj tarihinden itibaren başlar. Aksi takdirde garanti fatura tarihinden itibaren başlar.

Aldığım ürün bozuldu ne yapmalıyım?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Garantili ürün nasıl değiştirilir?

Tüketici, kusura uygun bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, mümkünse ürünün yeni veya daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.

Bir ürün garantiye nasıl gönderilir?

Arızalı ürününüzü fatura veya garanti belgesi ile birlikte iade edin. En yakın yetkili servis merkezini arayarak garanti kapsamında tamir ettirebilir veya değiştirebilirsiniz. Bu bilgileri garanti belgesinde veya kullanım kılavuzunda bulabilirsiniz.

Garanti şartları nelerdir?

Garanti belgesinde hangi unsurlar bulunmalıdır? Üretici veya ithalatçıdan bilgi. Satıcıdan bilgi. Fatura tarihi ve numarası. Mallar hakkında bilgi. Malların tüketiciye teslim tarihi ve yeri. Garanti süresi. Maksimum onarım süresi. Tam garanti kapsamı. Daha fazla makale…

Ürünün garantisini nasıl öğrenebilirim?

– Garanti Belgesi Sorgulama Paylaş Garanti belgesi sorgulama konusunda, garanti belgesi almış ürünler ilgili bakanlığın internet sitesinden ürün modeline ve firma ismine göre sorgulanabilmektedir. Tüketici dilediği zaman ürünün garanti kapsamında olup olmadığını sorarak kontrol edebilmektedir.

Garanti için fiş yeterli mi?

Mal için düzenlenen fatura, makbuz gibi belgeler garanti belgesi yerine geçmez.

Kırılan parça garantiye girer mi?

Ekran kırılması, ön cam çatlaması, iç ekran kırılması, telefona darbe gelmesi ve sıvı teması sonucu oluşan ekran hasarları telefon üreticileri tarafından tamamen kullanıcı hatası olarak değerlendirildiğinden garanti kapsamı dışında kalmaktadır.

Garanti sorumluluğu nedir?

Talep edenin garanti sorumluluğu da, maddi kusurlar ve hasarlar için garanti yükümlülüklerinin ihlalinden doğan sorumluluk gibi, kusurdan bağımsız bir sorumluluktur. Talebin devri performans karşılığında yapılmışsa, talebi devreden genellikle talebin devir anında var olduğunu garanti eder.

Telefon garantisi neyi karşılar?

Tüketici koruma yasasına uygun olarak, üreticiler veya satıcılar cep telefonlarına iki yıllık garanti sağlar. Bu süre zarfında, cihazlarda üretici kaynaklı arızalar varsa, cihazlar ücretsiz olarak onarılır veya değiştirilir.

Telefon kırılırsa garanti kapsamına girer mi?

İşte cevap: Cep telefonu üreticileri ön cam, ekran ve dokunmatik alanda oluşan çatlaklar ve kırıklar gibi tüm hasarları yalnızca kullanıcı hatası olarak değerlendirir. Bu nedenle, kırık veya çatlak ekranları garanti kapsamında değiştirmezler.

Kaynak: alperenler.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

albany.com.tr