Mağazadan alınan ürün kaç gün içinde değiştirilebilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Değişim fişi kaç gün geçerli?
Kullanılmamış, ambalajı açılmamış, işaretlenmemiş ve değiştirilmemiş ürünleri fatura tarihinden itibaren en geç 30 gün içinde değiştirebilir veya iade edebilirsiniz. Kullanılmış, işaretlenmemiş ve yenilenmiş ürünlere ilişkin talepler 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde değerlendirilecektir.
İade yok değişim var yasal mı?
“Değişim mümkün, iade yok” gibi ifadeler hukuka aykırıdır.
Değişim ürünü kaç günde gelir?
Cayma hakkına ilişkin bildirimin kendisine ulaşmasından itibaren 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcı’ya iade edilir ve Alıcı, 10 (on) gün içinde mal/hizmeti geri göndermekle yükümlüdür.
Mağazada değişim süresi ne kadar?
Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın aldığınız ürünü 15 (on beş) gün içerisinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar 7-7 gün içerisinde ürünü iade eder, bazıları ise aynı gün koşulsuz iade eder.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet veya telefonla yapılan alışverişlerde, kararlaştırılmış bir teslimat süresi verilmemişse, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte geri alma hakkına sahiptir.
LC Waikiki değişim süresi kaç gün?
Ancak LC Waikiki mağazalarımızda kullanılmamış ve deforme olmamış ürünlerin değişim/iadesini makbuz veya fatura ibraz ederek 30 güne kadar destekliyoruz. Ürün kampanyada değilse müşteri memnuniyeti nedeniyle bu süre 60 güne kadar uzatılabiliyor.
Boyner mağaza değişim süresi kaç gün?
Ürünleri teslim aldıktan sonra BOYNER satıcılarındaki ürünleri 30 gün, diğer satıcılardaki ürünleri ise 14 gün içinde iade edebilirsiniz.
Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Başvurular, tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.
Yasal değişim süresi ne kadardır?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.
Her mağaza iade almak zorunda mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Değişim süresi ne zaman başlar?
5.
Mağazadan alınan ürün değişim yapılır mı?
Mağazadan bir ürün satın aldınız ve eve geldiğinizde ürünü beğenmediğinizi fark ettiniz ve iade etmek istediniz. Ne yazık ki yasa, satın alınan üründe bir kusur olmadığı sürece tüketicilerin mağazalarda nakit satın alımlarını iade etmelerine veya değiştirmelerine izin vermiyor.
Fişsiz değişim olur mu?
Satın alma fişi/fatura olmasa bile tüketicinin iade hakkı vardır. Bu fişe eklenen mal için fatura veya benzeri belgenin iadesini talep edebilir; 3065 sayılı KDV Kanunu’nun 54 sayılı KDV tarhiyatı yürürlükten kaldırılmıştır.
Kullanılan ürün 15 gün içinde iade edilir mi?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Başvurular, tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.
Giyimde tüketici hakları nelerdir?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
İade ettiğiniz ürünün faturası şirket faturası ise, bu ürünü iade ederken kurum tarafından düzenlenen iade faturasını da eklemeniz gerekmektedir. İade faturasında kargo ücreti hariç olmak üzere ürünün birim fiyatı ve KDV’si yer almalıdır. İade etmek için ürünü paketleyip bir notla geri gönderin.
Kaynak: sosmed.com.tr